Main content
Top content
Customer Management and Customer Experience Management
course number
9.19900
semester
WiSe 2024/25
lecturer
description
Qualification Objectives: Students should acquire competencies in customer management (CRM) and customer experience management (CXM). They should know and be able to critically assess possibilities and approaches for acquiring new customers, developing existing customers and winning back customers who are willing to churn or have already churned.
Contents: Fundamentals of CRM and CEM , current research results and practical approaches to customer management, value-added oriented customer acquisition, retention and development as well as direct marketing.
additional information
location: 15/E16
times: Thu.. 16:00 - 20:00 (weekly)
first term: Thursday, 07.11.2024 16:00 - 20:00, Room: 15/E16
course type: lecture
fields of study
- Wirtschaftswissenschaften > Wirtschaftswissenschaften für Studierende anderer Fachbereiche > Veranstaltungen für den Fachbereich 06 > Master Anwendungsfach BWL
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2014) > Management
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Economics (Accreditation 2022) > Betriebswirtschaftslehre (Business Administration) > BWL (BA)
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Wirtschaftsinformatik > Wahlpflichtbereich Betriebswirtschaftslehre
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Economics (Akkreditierung 2014) > Management
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Schwerpunkte > Management
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Schwerpunkte > Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Betriebswirtschaftslehre > BWL
- Wirtschaftswissenschaften
modules
- Master of Science Betriebswirtschaftslehre > WIWI-19900 - Customer Management
- Master of Science Economics > WIWI-19900 - Customer Management
- Master of Science Betriebswirtschaftslehre > WIWI-M-19003-MA - Customer Management
- Master of Science Wirtschaftsinformatik > WIWI-M-19003-MA - Customer Management
- Master of Science Economics > WIWI-M-19003-MA - Customer Management
Publications
Publications as author
Publications as editor
Publications as editor are loading...