Fachbereich 9

School of Business Administration and Economics


Osnabrück University navigation and search


Main content

Top content

Customer Management and Customer Experience Management

course number

9.19900

semester

WiSe 2024/25

lecturer

description

Qualification Objectives: Students should acquire competencies in customer management (CRM) and customer experience management (CXM). They should know and be able to critically assess possibilities and approaches for acquiring new customers, developing existing customers and winning back customers who are willing to churn or have already churned.
Contents: Fundamentals of CRM and CEM , current research results and practical approaches to customer management, value-added oriented customer acquisition, retention and development as well as direct marketing.

additional information

location: 15/E16
times: Thu.. 16:00 - 20:00 (weekly)
first term: Thursday, 07.11.2024 16:00 - 20:00, Room: 15/E16
course type: lecture

fields of study

  • Wirtschaftswissenschaften > Wirtschaftswissenschaften für Studierende anderer Fachbereiche > Veranstaltungen für den Fachbereich 06 > Master Anwendungsfach BWL
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2014) > Management
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Economics (Accreditation 2022) > Betriebswirtschaftslehre (Business Administration) > BWL (BA)
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Wirtschaftsinformatik > Wahlpflichtbereich Betriebswirtschaftslehre
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Economics (Akkreditierung 2014) > Management
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Schwerpunkte > Management
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Schwerpunkte > Wirtschaftsinformatik
  • Wirtschaftswissenschaften > M.Sc. Betriebswirtschaftslehre (Akkreditierung 2022) > Betriebswirtschaftslehre > BWL
  • Wirtschaftswissenschaften

modules

  • Master of Science Betriebswirtschaftslehre > WIWI-19900 - Customer Management
  • Master of Science Economics > WIWI-19900 - Customer Management
  • Master of Science Betriebswirtschaftslehre > WIWI-M-19003-MA - Customer Management
  • Master of Science Wirtschaftsinformatik > WIWI-M-19003-MA - Customer Management
  • Master of Science Economics > WIWI-M-19003-MA - Customer Management